Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Σκάνδαλο 250 χιλιάδων ευρώ στο Δήμο Μετσόβου!

Μόνο στα χαρτιά, όπως όλα δείχνουν, υπάρχει ένα καινοτόμο έργο, το οποίο στοίχισε 250 χιλιάδες ευρώ. Παρότι υποτίθεται ότι το έργο εκτελέστηκε και παραδόθηκε κανονικά, αφού πρώτα διαφημίστηκε κιόλας, δεν λειτούργησε ποτέ, ενώ ανύπαρκτος είναι και ο εξοπλισμός.

Το γεγονός αυτό εκθέτει στο μέγιστο βαθμό τη Δημοτική Αρχή Μετσόβου, αλλά και τους υπηρεσιακούς παράγοντες που ενεπλάκησαν κατά την εκτέλεση και παραλαβή του.

Όλα ξεκίνησαν το 2009 όταν ο Δήμος Μετσόβου προκήρυξε το διαγωνισμό για το έργο «Mobile Portal για την ενημέρωση των πολιτών με στόχο την προώθηση ευρυζωνικών δικτύων τοπικής πρόσβασης στο Δήμο Μετσόβου». Συνολικός προϋπολογισμός 245 χιλιάδες ευρώ.

Στόχος του έργου ήταν να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την εξέλιξη των ασύρματων υπηρεσιών για κινητούς χρήστες στο Δήμο Μετσόβου.

Αυτό κρίθηκε απαραίτητο καθώς όλο και περισσότεροι επισκέπτες και τουρίστες διαθέτουν κινητά τηλέφωνα τελευταίας τεχνολογίας ή/και και υπολογιστές χειρός με αυξημένες δυνατότητες ασύρματης επικοινωνίας, τα οποία και χρησιμοποιούν για αναζήτηση πληροφοριών και αποθήκευση ψηφιακού υλικού (ψηφιακές φωτογραφίες και video). Παράλληλα όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι στηρίζονται σε ασύρματη πρόσβαση σε διάφορες πληροφορίες που διευκολύνουν την επαγγελματική τους καθημερινότητα και βέβαια η πρόσβαση αυτή γίνεται αναγκαία για εκείνους που καθημερινά εκτελούν εξωτερικές εργασίες.

Το έργο περιελάμβανε δύο τύπους παρεχόμενων υπηρεσιών:

α) Τύπος 1 : Υπηρεσίες ειδοποίησης (push services, alert services). Στην κατηγορία αυτή ανήκουν υπηρεσίες ενημέρωσης που ενεργοποιούνται εξ αιτίας ενός γεγονότος (ενός εκτάκτου συμβάντος ή την διεξαγωγή μιας εκδήλωσης) και που μεταβιβάζουν πληροφόρηση για αυτό το γεγονός στον χρήστη της υπηρεσίας (Δημότης, Υπάλληλος Δήμου, Δημοσιογράφος). Το σύστημα ενημερώνει τον χρήστη μέσω SMS.

β) Τύπος 2 : Υπηρεσίες ενημέρωσης κατ' αίτηση (pull services). Στην κατηγορία αυτή ανήκουν υπηρεσίες ενημέρωσης που προϋποθέτουν την αποστολή, κάθε φορά, ενός αιτήματος από την πλευρά του χρήστη (πολίτης), δηλαδή ενός SMS που ενεργοποιεί μια διαλογική υπηρεσία. (π.χ. Ο πολίτης επιθυμεί να λάβει ενημέρωση για την πορεία ενός αιτήματος. Στέλνει SMS με τον αρ. πρωτοκόλλου, και λαμβάνει ένα SMS με την κατάσταση που βρίσκεται το αίτημα του).

Το έργο είχε ανακοινωθεί και στην ιστοσελίδα της Ψηφιακής Σύγκλισης, πρόγραμμα από το οποίο χρηματοδοτήθηκε: http://www.digitalplan.gov.gr/portal/resource/MOBILE-PORTAL-GIA-THN-ENHMERWSH-TWNPOLITWN-ME-STOHO-THN-PROWTHHSH-EYRYZWNIKWN-DIKTYWN-TOPIKHS-PROSBASH-STON-DHMO-METSOBOY

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε και αναδείχτηκε ανάδοχος η εταιρεία INFOTRIP η οποία ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της την... επιτυχία του Μετσόβου: http://www.infotrip.gr/el/%CE%97%CE%95%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1/%CE%9D%CE%AD%CE%B1/tabid/194/Default.aspx

Το έργο τελικά παραδόθηκε στο Δήμο Μετσόβου. Και φυσικά εξοφλήθηκε. Δυστυχώς όμως ούτε οι κάτοικοι της περιοχής, ούτε οι επισκέπτες απόλαυσαν τις πολλά υποσχόμενες υπηρεσίες!

Το έργο για το οποίο ξοδεύτηκαν 250 χιλιάδες ευρώ δεν λειτούργησε ποτέ.

Ο εξοπλισμός που προβλέπονταν δεν υπάρχει όπως δεν υπάρχει και το Wi-Fi του Δημου Μετσοβου.

Τι ακριβώς συνέβη;

Αυτό παραμένει μυστήριο. Ένα μυστήριο που οφείλει να το ξεδιαλύνει η Δημοτική Αρχή καθώς ο Δήμος είναι αυτός που υποτίθεται ότι παρέλαβε το έργο!

Κι αυτός που εκτίθεται περισσότερο από τον καθένα εκ του αποτελέσματος!